Pasty do chleba

Pasta z brokuła i fety

Składniki: feta najlepiej light 80 g, brokuły ugotowane al dente 250 g, ew. 1-2 ząbki czosnku. Przygotowanie: oba składniki zmiksować. Bez soli, bo feta jest słona. Dobrze smakuje z pieczywem pełnoziarnistym a także z surowymi warzywami jako tzw. dip.

Pasta ze słonecznika

Składniki: łuskany słonecznik – pół szklanki, suszone pomidory – 3 kawałki, czarne oliwki – 1-2 łyżki, posiekana natka pietruszki – 2 łyżki, czosnek – 1 ząbek. Przygotowanie: słonecznik zalać wrzątkiem na ok. 10-15 min. Następnie odcedzić i wrzucić do blendera, dodać dobrze odsączony suszony pomidor i oliwki, przeciśnięty przez praskę czosnek i posiekaną natkę. Wszystko zmiksować na bardzo gładką masę. Zjeść z razowym chlebem żytnim i surowymi warzywami. Pozostałą część można przechowywać przez 2 dni w lodówce w zamkniętym słoiczku. Można zrobić więcej, poporcjować i zamrozić. Jeżeli ktoś lubi bardziej chrupiące pasty, część słonecznika można podprażyć na suchej … Więcej

Pasta z zielonej soczewicy z ogórkiem kiszonym

Składniki: ½ szklanki ugotowanej zielonej soczewicy, 70 g słonecznika (7 łyżek), ogórek kiszony – 2-3 sztuki razem ok. 140-150 g, czosnek – 2-3 ząbki, sól, pieprz do smaku Przygotowanie: słonecznik zalać wrzątkiem na 5-10 minut, odcedzić. Zmiksować ręcznym blenderem soczewicę i słonecznik. Dodać czosnek przeciśnięty przez praskę, a także obrane i starte na tarce ogórki. Wszystkie składniki wymieszać. Ewentualnie doprawić do smaku.

Hummus z suszonymi pomidorami

Składniki: 1 szklanka ugotowanej cieciorki, 1 łyżka sezamu (zmielić w młynku do kawy), 1 łyżka oleju sezamowego (w ostateczności oliwy z oliwek) – zamiast sezamu i oleju można użyć pastę sezamową – tahina, ok. 2 łyżek, 1-2 ząbki czosnku, 2 kawałki pomidora suszonego ( dobrze odsączyć z oleju), przyprawy: odrobina soli. Przygotowanie: wszystkie składniki zmiksować. Gdyby pasta była za gęsta dodać trochę wody z gotowania cieciorki, ewentualnie wody przegotowanej. WSKAZÓWKA: Taką pastę można mrozić.