Śniadania

Pieczona jaglanka z kokosem i jabłkiem

Składniki: 40 g kaszy jaglanej, 150 ml wody, 100 ml mleka, szczypta soli, 1 czubata łyżka wiórków kokosowych, 1/3 łyżeczki cynamonu, pół jabłka. Przygotowanie: Kaszę jaglaną ugotować w mieszance wody i mleka z dodatkiem szczypty soli przez kilkanaście minut pod przykryciem. Następnie ściągnąć z ognia i pozostawić na kilka minut, aby wchłonęła (prawie do końca) płyn. Do rondelka dodać cynamon, wiórki, dokładnie wymieszać i przełożyć do naczynia żaroodpornego. Jabłko obrać i pokroić w cienkie talarki, włożyć te talarki w kaszę (tak żeby wystawały). Można też zetrzeć i wymieszać. Całość zapiekać w 200C przez ok. 20-25 minut. Można przygotować większą porcję.

Domowa granola

Składniki na ok. 1 kg granoli: 500 płatków owsianych lub mieszanka płatków owsianych, orkiszowych, żytnich, jęczmiennych wg gustu, razem 500 g, 100 g rodzynek, 100 g pestek dyni, 100 g pestek słonecznika, 100 g migdałów, 3 łyżki (75 g) miodu , 4 łyżki (60 g) oleju lub roztopionego masła, 250 ml (szklanka) soku jabłkowego lub pomarańczowego (najlepiej przecierowego). Przygotowanie: Nagrzać piekarnik do temp. 150°C. W misce wymieszać płatki, rodzynki, pestki dyni oraz słonecznika, pokrojone na mniejsze kawałki migdały. Wlać sok do mieszanki z płatkami. Dodać miód oraz olej / roztopione mało i porządnie wymieszać, aby wszystkie składniki były lekko wilgotne … Więcej

Omlet ze szpinakiem, dymką i fetą

Składniki: garść szpinaku, twarda feta ok. 30 g, 2 całe jajka, 2 łyżki mleka, dymka ze szczypiorkiem, 1 łyżeczka masła (najlepiej klarowanego), przyprawy: ewentualnie odrobina soli (feta jest słona), pieprz. Przygotowanie: umyty szpinak i dymkę posiekać. Szczypiorek odłożyć. Rozgrzać patelnię z 1 łyżeczką masła, wrzucić cebulkę (bez szczypiorku) i szpinak. Poddusić ok. 2 minuty. Jajka roztrzepać w misce z mlekiem, dodać niewielką ilość pieprzu. Wlać na patelnię. Posypać pokruszoną fetą i częścią szczypiorku. Podgrzewać na wolnym ogniu aż masa się zetnie. Zdjąć na talerz i posypać resztą szczypiorku. Zjeść z surowymi warzywami np. z pokrojonym pomidorem. Można też przygotować … Więcej

Kolorowy omlet z rukolą, pomidorem i twarogiem

Składniki: garść umytych i osuszonych liści rukoli, 1 spory pomidor, chudy twaróg ok. 40 g, 2 całe jajka, 2 łyżki mleka, 1 łyżeczka oliwy (do posmarowania patelni), przyprawy: sól, szczypta słodkiej papryki. Przygotowanie: rukolę w miarę drobno posiekać. Pomidora sparzyć, obrać i pokroić w kostkę. Twaróg rozkruszyć do miseczki, posolić, wymieszać. W naczyniu rozbić jajka, dodać mleko i jeszcze raz rozbić. Rozgrzać patelnię z niewielką ilością oliwy z oliwek (jedynie do rozsmarowania) , wlać masę jajeczną, i podgrzewać na bardzo małym ogniu. Posypać powierzchnię rukolą, ułożyć pomidory, wrzucić pokruszony twaróg i posypać słodką papryką. Podgrzewać pod przykryciem na małym … Więcej